söndag den 29 november, Klimatmanifestation i Nyköping, inför klimattoppmötet i Paris

Nu är det dags! Vi är slutligen framme vid det stora klimattoppmötet i Paris, det möte som är ett av de mest avgörande för hela mänsklighetens överlevnad och existens på vår älskade planet.

Med anledning av detta, har söndagen den 29 november, dagen innan klimattoppmötet tar sin början, utlysts som en global manifestationsdag för klimatet. Evenemang på mer än 2000 platser världen över har redan registrerats hos det internationella nätverket Avaaz (www.avaaz.org).

I Nyköping planeras denna dag en manifestation med fackeltåg och tal.

Kom och delta, du med, och finn hopp i tanken på att vi är många som bryr oss om vår planet!

Tid och plats:

Söndagen den 29 november 2015 i Nyköping

Kl. 15.30: Fackeltåg från Teaterparken till Stora torget (facklor kommer att delas ut före start)

Kl. 15.45: Tal på Stora torget med Hans Forsberg (Nyköpings FN-förening), Karl-Axel Reimer (Naturskyddsföreningen Sörmland) och Malin Hagerström (MP, Nyköpings kommun)

Sprid gärna denna inbjudan vidare! Vi ses den 29 november.

VARMT VÄLKOMNA!

Omställning Nyköping