Välkommen på upptakt inför höstens stora kampanj!

Ett lite nytt grepp för i år är att vi hoppas att kretsarna hakar på och bjuder in till en ekofika lokalt. Det går alltså att göra för kretsen även ifall ingen aktiv HMV-grupp finns. Kul om ni har lust med det! Hör gärna av er till era länskontakter i så fall, se här nedan:

Eko-Affischer.inddVälkommen på upptakt inför höstens stora kampanj!

Nu laddar vi för Miljövänliga Veckan och startar nästa termin med regionala upptakter inför sista året med kampanjen Byt till eko. Boka in ett av datumen nedan och häng på och engagera dig lokalt! Vi vill att så många som möjligt fikar eko under Miljövänliga Veckan, vecka 40. Samla vännerna eller arbetskamraterna och ordna en ekofika, stå i butik och prata med kunder eller skriv en insändare till lokalpressen. All information, ideér, tips, inspiration med mera får du på en regional upptakt nära dig.

Upptakterna ordnas länsvis och ofta går flera län ihop och ordnar upptakten. Du kan ändå anmäla dig till vilken upptakt du vill och den som passar dig bäst. Nedan ser du vilka län som träffas var.

Hör av dig till respektive kontaktperson för frågor, anmälan, info om tider etc. Välkommen!

Datum och kontaktpersoner för regionala upptakter 2015

Samma text att ladda ner: Regionala upptakter 2015 (pdf)

INBJUDAN Uppsala: Uppsala inbjudan upptakt Miljövänliga Veckan (pdf)

Brev från Emma Schütt, Koordinator Handla Miljövänligt-nätverket

Hej ordförande, postmottagare och hemsides-ansvarig i Sörmlands kretsar!

Jag vill informera er för kännedom om att det kommer att hållas en regional upptakt inför Miljövänliga Veckan i Norrköping den 5 september. Vi vill sprida budskapet till så många som möjligt – det är jättebra att ni också vet om att upptakten ska hållas och ni får gärna sprida det i era kanaler, på kretsens hemsida mm. Inbjudan har hittills gått ut till alla i Handla Miljövänligt- respektive Mat- och Jordbruksnätverket. Läs gärna bifogad inbjudan, där får ni all information.
Ett lite nytt grepp för i år är att vi hoppas att kretsarna hakar på och bjuder in till en ekofika lokalt. Det går alltså att göra för kretsen även ifall ingen aktiv HMV-grupp finns. Kul om ni har lust med det! Hör av er till mig i så fall. Mailet nedan har gått ut till nätverken lokalt.
Miljövänliga Veckan har Byt till eko som tema för tredje och sista året. Kaffe och macka står i centrum i år och vi hoppas att så många kretsar som möjligt vill bjuda in till ekofika! Det är den aktivieteten vi hoppas kommer mobilisera mest engagemang. Butiksundersökning av utbudet av ekologiskt matbröd i butikerna är en annan aktivitet, utmärkelsen Årets lokala ekoaktör, ekomellis på fritids och i skolan två ytterligare. Kom på upptakten och få förslag på vad du eller ni kan göra lokalt! Eller kom bara för att lära dig mer om ekologiskt kaffe och bröd.
Se bifogad inbjudan där även kontaktuppgifter står om ni har frågor (ni anmäler er eller får mer info från Katarina eller Edina, inte till mig).
Glad sommar!
Vänliga hälsningar