Kom på Rikskonferens 22-24 maj i Åre!

Det blir en helg helt vigd åt landsbygden då vi ska prata om allt från klimat och natur- reservat till kor och vindkraftverk. Detta med en massa intressanta gäster och föreläsare – Annie Lööf bland andra. Konferencier är Carolina Klüft. Förutom seminarier och work- shops blir det utflykter, underhållning, dans, festmiddag, naturupplevelser, en miljöfestival för unga samt musik med Melodifestivalaktuelle Jon Henrik Fjällgren.

På nästa sida hittar du programmet och här går du in och anmäler dig: www.naturskyddsforeningen.se/rikskonferens.

Hoppas vi ses!

Johanna Sandahl
Ordförande, Naturskyddsföreningen

En konferens om hållbar landsbygdsutveckling

Det våras för landsbygden – program (pdf)

Landsbygden är själva ryggraden i vår svenska ekonomi, och bidrar med naturresurser, livsmedel och turistmål som hela landet gynnas av. Samtidigt har många som försörjer sig på t.ex. jordbruk svårt att få ihop det ekonomiskt. Och med en klimatkris som kryper allt närmare – hur ska landsbygden egentligen ha råd att ställa om till hållbart?

Går det att leva ett både gott och hållbart liv?

Självklart, säger ju vi i Naturskyddsföreningen! På vår rikskonferens, som äger rum på Holiday Club i Åre, vill vi bjuda in så många som möjligt. För vi vill prata om landsbygdens utmaningar, förutsättningar och framförallt möjligheter, med fokus på miljö- och natur.

Vad kan landsbygden erbjuda, vad kan människor på landsbygden kräva, och vad behöver landsbygden för att vara en drivande kraft i omställningen till ett hållbart samhälle?

Förutom en massa intressanta seminarier, workshops och samtal kommer du under hela konferensen kunna gå på en mässa med lokala producenter som visar upp Jämtlands godsaker som mat, hantverk och naturturism.

Nytt för i år är att konferensen är öppen för alla!

Men vi kör igång konferensen på fredagen den 22 maj med nätverksträffar, Naturskyddsföreningens miljöfestival för unga (under 25 år) och en konsert. Så kom dit och umgås, inspireras, fascineras, utvecklas och ha roligt tillsammans!

Anmälan är öppen! >>Anmälan till rikskonferensen.  Tänk gärna på att boka din resa i god tid – vi är många som ska till Åre!

Representerar du en krets eller länsförbund?

Varje krets/länsförbund/officiellt nationellt nätverk i Naturskyddsföreningen får skicka en (1) representant, som är utsedd av sin styrelse till konferensen. Representanten får resan betald, enligt nedan, och en subventionerad matkostnad. Det måste inte vara en styrelsemedlem som åker, det avgör styrelsen själva.

Rikskansliet står för resekostnader motsvarande 2:a klass tågresa t.o.r. för representanten. Resor ersätts i efterhand mot reseräkning med bifogade biljetter i original. Om du av någon anledning måste åka bil eller flyg så ska detta stämmas av med rikskansliet i förväg. Reseräkningen ska vara rikskansliet tillhanda senast den 19 juni 2015.

Representanter debiteras fullt pris (mat) om de inte avanmäler sitt deltagande senast den 8 maj.

Sista anmälningsdag är den 8 maj.
Kostnadsfri avanmälan samt ändringar kan göras fram till 8 maj, därefter debiteras kostnaden för konferensen (mat).