Hej kretsmedlem, jag undrar om du vill vara med i vår egen julkalender?

Jag skriver till dig för att du är engagerad i en Naturskyddsföreningen-krets i Uppsala, Västmanland eller Sörmlands län.

Jag jobbar på kansli Mälardalen, som idag består av en person, på en 70% tjänst. Jag jobbar med att sprida kunskap, skapa en grund för god kommunikation, med ett aktivt arbete med föreningsutveckling och samverkan mellan kretsar och andra aktörer. Kort sagt, krets-coach. Kansli Mälardalen drivs av tre länsförbund; Uppsala, Västmanland och Sörmland, och det finns sammanlagt 24 kretsar här. Det är perfekt för en julkalender att publicera på de tre länens hemsidor, och Facebook.

Syftet är att synliggöra några av våra aktiva medlemmarna i föreningen, och visa att vi finns överallt, i alla möjliga skepnader och att vi tillsammans gör skillnad.

Om du tycker att det här verkar kul, kommer du med genom att svara på dessa 3 frågor, och om du vill, skicka med en bild.
1. Ditt namn, och ett intresse, eller något annat som du vill representerar dig.
(t.ex. en hobby eller ditt yrke )
2. Nämn en fråga som ligger dig varmt om hjärtat, som Naturskyddsföreningen jobbar med.
3. Skriv en julhälsning/-önskan till alla medlemmar i Naturskyddsföreningen.
Om du inte vill den här gången, men känner någon annan i ”din” krets som vill, ja, då hjälper du mig genom att lämna vidare den här förfrågan.
Med vänliga hälsningar,
  1. Kristina, jag älskar skogen, frisk luft och rent vatten.
  2. Klimatfrågan påverkar oss dagligen, jag tror att vi behöver skaffa oss en större förståelse för vad som händer, och vad det innebär för oss som individer. Vi behöver göra förändringar, och även påverka politiker och näringslivet på de sätt vi kan. Det är lättare att göra tillsammans än var och en för sig.
  3. Jag önskar alla medlemmar nya inspirerande vänner, och en snöig och solig vinter!

skicka
Här kommer julkalendern att synas …

Länkar där julkalendern kommer att synas:
Naturskyddsföreningen i Sörmland: https://sodermanland-lan.naturskyddsforeningen.se
Naturskyddsföreningen i Uppsala: http://uppsala-lan.naturskyddsforeningen.se
Naturskyddsföreningen i Västmanland: http://vastmanland.naturskyddsforeningen.se