12 maj | Kallelse till länsstämma 2020 @Zoom

På grund av Corona-situationen, för att begränsa smittspridningen, har länsförbundet valt att ställa in det fysiska årsmötet. Istället genomförs stämman på nytt datum (12 maj) helt digitalt via videokonferensverktyget Zoom.

Varmt välkommen att delta i detta för oss nya och spännande format! @Zoom

Tisdag den 12 maj kl 18

OBS! Möteslänk för att ansluta till årsmötet och stämmohandlingarna kommer att skickas ut i e-posten du anger i anmälan.

Dagordning

Kl. 18.00 Stämman öppnas, Karl-Axel Reimer, ordf

• Välkommen till stämman
  • Berättar kort om föreningen för nya medlemmar som deltar vid stämman.
  • Föredrar verksamhetsberättelsen samt förslaget till verksamhetsplan

Kl. 18.30 Stämman genomförs enligt dagordning

Kl. 19.30 Avslut

med vänliga hälsningar
Styrelsen för länsförbundet, Naturskyddsföreningen Sörmlands län

OBS! Förbered dig och din teknik med en kortkurs före mötet.

För att mötet ska genomföras smidigt och starta i tid, är du varmt välkommen att passa på att prova ut länk, ljud och bild någon dag innan. Den länken får du också i epost-bekräftelsen på anmälan.

>>> Anmäl dig senast 11 maj för att få länk till mötet och instruktioner.

Teknisk information

Du kan ladda ned Zoom lokalt till din dator, smartphone, eller tablet. Alternativt kan du delta i mötet via din webbläsare, eller din telefon: Gå in på startsidan för mötet via möteslänken du får i bekräftelsen på anmälan.

Alternativt via dator, smartphone eller tablet | Du laddar ner programmet.

• Klicka på: ”Download & run Zoom” Ladda ner programmet, installera. Följ instruktionerna du får i Zoom. Klicka på länken du fått i inbjudan. Den innehåller mötesnummer och lösenord, och den tar dig direkt in i mötet.

Alternativt via webbläsare | Du inte vill ladda ner programmet.

• Klicka på: Download & run Zoom. Då dyker följande text upp: If you cannot download or run the application, ”join from your browser”, välj det. (Om du redan har Zoom programmet installerat på datorn kommer alternativet att delta via webbläsaren inte att visas.) Följ instruktionerna du får i Zoom. Klicka på länken du fått i inbjudan. Den innehåller mötesnummer och lösenord, och tar dig direkt in i mötet.

Alternativt via gammeldags telefon | Du deltar med enbart rösten.

• Ring – 08 4468 2488 och ange mötesnumret och lösenordet du fått i inbjudan.

Handlingar skickas på begäran

Om du är utsedd till ombud av din krets har du rösträtt vid stämman. Då är det viktigt att i anmälan meddela detta så att du blir upptagen i röstlängden. Enligt stadgarna bestäms antal ombud i förhållande till föregående års medlemsantal enligt följande:

• Naturskyddsföreningen Eskilstuna – 1 547 medlemmar 2019 – 5 ombud
  • NF Nyköping-Oxelösund – 1 397 medlemmar 2019 – 5 ombud