7 december Flen

God Jul och Gott Nytt År!
Hälsningar från Eva
Jag heter Eva Johansson och är ordförande i Naturskyddsföreningen Flen. Förutom att vara ute i skogen är jag också mycket intresserad av kultur, särskilt gamla skrönor, sagor och folktro.

Detta ligger mig varmt om hjärtat

En fråga som jag tycker är väldigt viktigt att arbeta med i Naturskyddsföreningen är vardagskunskap om djur och natur, naturkänsla.
Den du känner till namnet, vill du ofta värna om.
Det är där litteraturen kommer in, tänk vilka historier det fanns för att förklara det obegripliga. Tänk vilken skatt det finns för att lära känna naturen på ett lite mer fantasieggande sätt. Och hur är det, om du som jag har en kär make, vet du vad du ska ha i beredskap om han blir lockad av skogsrået?

P.S. plantera eller sök upp en Tibast så du har något att ta till om skogsrået försöker sig på något hon inte borde.

Johan Bauer "Tomten"

Johan Bauer ”Tomten”