6 december Eskilstuna

Önskar alla medlemmar och andra God Jul och Gott Nytt År och en fortsatt framgång i natur- och miljöarbetet. 1971 hade föreningen 50 000 medlemmar –idag mer än 4 gånger så många. Hälsningar Sten Ullerstad
Jag administrerar bland annat den årliga örnräkningen från Stockholms skärgård till Vänern och Vättern. Gillar frisk luft och en omväxlande natur.

Detta ligger mig varmt om hjärtat

Viktigt att intressera skolelever och nysvenskar för natur och miljö oberoende av kommungränser. Eskilstunakretsen samarbetar med biodlarna, Naturskyddsföreningen i Strängnäs och ornitologerna i detta syfte. När det gäller vindkraften tycker jag personligen att man borde måla vindkraftverken i någon annan färg än vitt för att inte dra till sig insekter mm och använda nya tekniker som de horisontella verken.

eagle-377204_1280