Sommarhälsning från Ordförande Karl-Axel Reimer

IMG_8178Detta blev en toppenbra riksstämma. Omkring 300 engagerade deltagare som diskuterade och tog beslut för en bättre värld. I stort som smått. Det är verkligen inspirerande med all förändringsvilja i levande folkrörelse. Själv klev jag av riksstyrelsen vid stämman för att kunna lägga mer tid på föreningen i Sörmland, som ordförande för vårt länsförbund. Vi behövs mer än någonsin. För att värna strandskydd, naturlandskap och närnatur. För att påverka politiker och visa på vägar för ett hållbart samhälle.

Vid stämman tog jag mig an ett nytt uppdrag, som ledamot i Naturskyddsföreningens valberedning. Valberedningen är en central funktion i en levande förening. Den lyssnar av medlemmarna och läget i omvärlden. Bland inkomna nomineringar lägger valberedningen fram förslag till ordförande, ledamöter, revisorer och funktioner för föreningen. Jag ser fram emot detta uppdrag och till att få bidra till att vi blir en ännu mer levande folkrörelse för alla!

Mvh/Karl-Axel Reimer
Naturskyddsföreningen